fbpx

Khanh + Quynh Wedding Dinner | 4P’s Pizza Hai Ba Trung, Saigon, Vietnam

Khanh + Quynh Wedding Dinner | 4P’s Pizza Hai Ba Trung, Saigon, Vietnam

Posted on17 April, 2021

(Tiếng Việt ở dưới)
Quynh is a fellow wedding photographer who I respected and admired, since the first day I start taking wedding photos. She was kind of like a lighthouse for my career. She’s nothing but awesome. And if you want to have a better visual of her, imagine a tiny girl, riding a Vespa in her Redwings boots, with a large part of her face covered by the fullface helmet, and the rest hide behind the camera that she uses for taking beautiful photos.

It’s strange that we have never really met each other. We kind of connected by short, fast direct messages, about boots, Vinyls, sometimes about how I love her photos etc. But never have we met. And suddenly, she ask me to be the photographer for her wedding! I was overwhelmed. I worried and felt happy at the same time. Turned out, the wedding photos that I took on Quynh and Khanh’s wedding were one of the most memorable – must be the emotional roller coaster I went through before and in that day, and the stories I was shared with.

The wedding was beautiful and there was nothing say “Quynh and Khanh” more than that night! It was small, but full of love, laughters and tears, jokes and whole-hearted thoughts from everyone there.

Thank you Quynh, thank you Khanh for letting me be a part of your awesome wedding!

Wedding Dress: Designed and made exclusively for the bride from Quynh’s sister
Wedding Suits: Kim Bespoke
Make Up Artist: Cong Anh Le Nguyen
Wedding Venue & Catering: 4P’s Pizza Hai Ba Trung, Saigon
Wedding Planner: Lynhthuy Wedding Planner
Flowers & Decorations: Home Garden

Quỳnh cũng là một wedding photographer mà mình đã ngưỡng mộ từ những ngày đầu cầm máy chụp cưới. Từ đó đến giờ, Quỳnh vẫn vậy, vẫn rất chất. Nếu yêu cầu mình vẽ những điểm đặc trưng nhất của Quỳnh thật nhanh, mình sẽ bắt đầu từ chiếc Vespa của bạn, rồi đến đôi giày Redwings, đến chiếc mũ fullface chê gần hết khuôn mặt và dáng người nhỏ bé của Quỳnh, phần còn lại thì “được” che nốt bởi chiếc máy ảnh Quỳnh đang đưa lên mắt ngắm chụp.

Tụi mình chưa bao giờ thật sự gặp nhau ngoài đời, đôi khi chỉ là mấy dòng Direct Message ngắn ngắn hỏi thăm nhau thôi, nên mình hơi ngạc nhiên khi Quỳnh hỏi mình chụp cho đám cưới của Quỳnh và Khánh. Lạ lùng là chiếc tiệc này là một trong những chiếc tiệc đáng nhớ nhất mà mình có dịp chụp.

Bữa tiệc cưới của Quỳnh và Khánh mang nhiều tính cách của cả hai bạn: nhỏ, gọn gàng nhưng vô cùng riêng và vô cùng cảm xúc. Ở 4P’s Pizza restaurant Hai Bà Trưng, không gian quen thuộc được khoác lên một lớp trang trí thật mới. Từ chiếc bàn mộc mạc, có hai chiếc mũ đặt cạnh nhau ngay ngắn, chiếc cổng hoa không thể nào hợp hơn, đến từng lọ hoa tinh tế được sắp xếp trên bàn tiệc. Tất cả đều như được may đo riêng cho Quỳnh và Khánh.

Được ghi lại những khoảnh khắc này và ghi lại những câu chuyện phía sau là một điều may mắn và vô cùng hạnh phúc của Ambient Wedding Photography. Cám ơn Quỳnh và Khánh rất nhiều!

Wedding Dress: Em của Quỳnh may tặng chị
Wedding Suits: Kim Bespoke
Make Up Artist: Cong Anh Le Nguyen
Wedding Venue & Catering: 4P’s Pizza Hai Ba Trung, Saigon
Wedding Planner: Lynhthuy Wedding Planner
Flowers & Decorations: Home Garden